Лампа заряду акумулятора періодично тускло загоралась.
| |
zbir | Добавлено: 02.01.12, 00:24 | Сообщение # 1 |
Италофанат
В клубе с 17.01.11
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Tipo. 1989.
Объём, мощность и тип двигателя: 1.4/71 к.с., 160.A1.000
Место парковки: Львів Україна
| Індикаторна лампа заряду акумулятора останній тиждень безсистемно загорялась впівнакалу. Стривожило, бо не зрозумулі причини і наслідки такого тендітного сигналу. Багато корисної інформації було взято з подібних тем форуму та інших джерел. За інформацією від CreAtoR і fesunsa http://club-fiat.org.ua/forum/37-192-6 наперед купив у спеціалізованому магазині (вибір не менше 3 позицій різних виробників) 201 і 203 підшипники SKF відповідно 40 і 60 грн. (див. фото), так як в спеціалізованих павільйонах товарного ринку і на автобазарі на диво вибір був бідненький (фото 1). Далі: 1. Генератор, як і 201 підшипник знялись без проблем. А от передній підшипник виявився з середини генератора закритий пластиною із закрученими з середини ж болтами. Добратись до головок болтів вдалось тільки коли спиляв накидну під кутом сторону ключа до товщини приблизно 3 мм. Виявилось, що в моєму випадку на генераторі Magnetti Marelli передній підшипник не 203 (17х40х12), а 303 (17х47х14). Так як наявний підшипник був в задовільному стані, то залишився в генераторі до кращих часів (фото 2). Заодно поміряв щітки – в січені 7х4 мм. 2. Причина неполадки була знайдена. Банальний термін – холодна пайка. Кріплення двох виводів статора до коробки з силовими діодами були надійно припаяні тугоплавким припоєм, а третій при ревізії легко відвалився. За допомогою паяльника 60 Вт, каніфолі і рідного припою неподобство було усунуте. Діоди не дивився, так як багато часу пішло на танці з переднім підшипником. Вирішив на першому рандеву з генератором цим обмежитись. 3. Зразу ж після встановлення і підключення генератора на малих обертах двигуна напруга на клемах акумулятора 14,6в, з обігрівом і дальнім світлом – 13,9в, при виключеному двигуні – 12,9в. Індикаторна лампа при заведеному двигуні приємно не світить. 4. Висновок. Тиждень до того генератор почав працювати майже без одної обмотки. Дві робочі обмотки заряджали акумулятор коли не включався обігрів заднього скла і фари, а в сиру погоду і при вечірній їзді бортова напруга підтримувалась частково за рахунок розряду акумулятора (півторарічного), що підтверджується потускнінням світла фар при виключенні двигуна. Після ремонту, суб’єктивно, машина якось ожила – став чіткішим звук сигналізації, різкішим сигнал, світло фар не провалюється. 5. Потрібне підтвердження від CreAtoR і fesunsa http://club-fiat.org.ua/forum/37-192-6 про 203 підшипник. Це різна комплектація, чи не повірений штангенциркуль.
І на останок проста і зрозуміла інформація по генератору (фото 3 - поздовжній розріз генератора). 1 - передня кришка; 2 - задня кришка; 3 - плата з діодами; 4 - контактні кільця; 5 - задній підшипник; 6 - щіткотримач; 7 - регулятор напруги; 8 - щітки; 9 - статор з обмотками; 10 - ротор; 11 - передній підшипник; 12 - шків; 13 - гайка; 14 - крильчатка; 15 - обмотка ротора.
Схема підключення обмоток генератора (фото 4). 1 - Регулятор напруги; 2 - Обмотка збудження; 3 - Обмотка статора; 4 - "Позитивні" силові діоди; 5 - "Негативні" силові діоди; 6 - Діоди обмотки збудження.
На ізольовані металеві пластини статора намотані три дротяні обмотки, з'єднані між собою трикутником. Обмотки статора підключені до дев'яти випрямних кремнієвих діодів, розміщеним на платах і кронштейнах всередині корпуса генератора. Діоди здійснюють випрямлення струму, що генерується в обмотках змінного струму. На валу ротора закріплені магніти з характерної трикутної форми, що охоплюють обмотку збудження. На тому ж валу встановлені контактні кільця. Кільця ізольовані від валу і підключені до виводів обмотки збудження. У контактні кільця впираються підпружинені вугільні щітки. Одна з щіток підключена до клеми D +, друга - до клеми D-. Проводи від обох клем виведені назовні через задню кришку. При включенні запалення, коли двигун ще не запущений, задіяне електричне коло: позитивна клема батареї - контакти вимикача запалювання - контрольна лампа - регулятор напруги - обмотка збудження генератора - маса. При цьому включається контрольна лампа в приладовому щитку автомобіля. По завершенні запуску двигуна, коли частота обертання колінчастого вала перевищить 900 об/хв., генератор збуджується і починає виробляти змінний струм, який випрямляється силовими діодами (4) і (5). На клеми D + при цьому з'являється напруга і, оскільки різниці потенціалів на контрольній лампі вже немає, вона гасне. В обмотку збудження струм надходить через три діода (6) і регулятор напруги. Діоди, звані діодами збудження, працюють аналогічно силовим діодам (4) і (5), з тією лише різницею, що їх навантаженням є тільки обмотка збудження і регулятор напруги, через що вони менше за розміром і не потребують тепловідвідних радіаторів. Струм між генератором і акумуляторною батареєю може текти тільки в одному напрямки - від генератора до батареї. У протилежний бік його не пропускають силові діоди (4) і (5). Величина напруги, створюваного генератором, регулюється зміною струму збудження в обмотці ротора. Цю функцію виконує регулятор напруги.
Сообщение отредактировал zbir - Вт, 03.01.12, 01:29
|
|
|
|
zbir | Добавлено: 02.01.12, 01:42 | Сообщение # 2 |
Италофанат
В клубе с 17.01.11
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Tipo. 1989.
Объём, мощность и тип двигателя: 1.4/71 к.с., 160.A1.000
Место парковки: Львів Україна
| А фото вставити не можу. Чому? Методу по вставці графіки на http://club-fiat.org.ua/forum/7-43-1 освоїв. Дякую.
Сообщение отредактировал zbir - Вт, 03.01.12, 01:12
|
|
|
|
Yavik | Добавлено: 02.01.12, 01:55 | Сообщение # 3 |
Италофанат
В клубе с 04.12.11
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Tempra 1992
Объём, мощность и тип двигателя: 1,9 TDI 160 D1.000
Место парковки: Украина, Черниговская обл.
| Я недавно тоже столкнулся с точно такой проблемой(мерцание лампочки в полнакала) и причина была точно такая. Бывший хозяин машины при замене диодного моста плохо пропаял контакты, генератор Magnetti Marelli. Но у меня передний подшипник стоит 203 и диодный мост стоит не в средине а снаружи, под пластиковой крышкой, рядом с реле-регулятором (см.рисунок http://fiat-club.at.ua/_fr/1/5659268.gif ). Это у Bosch диодный мост стоит в средине генератора .
|
|
|
|
zbir | Добавлено: 02.01.12, 02:13 | Сообщение # 4 |
Италофанат
В клубе с 17.01.11
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Tipo. 1989.
Объём, мощность и тип двигателя: 1.4/71 к.с., 160.A1.000
Место парковки: Львів Україна
| Коли дивився генератор, був обмежений в часі, тому не виписав його маркіровку. Може є різні варіанти їх комплектації. 203 виявився лишнім. А силові діодні мостики з радіатором в мене також зовні генератора на 2 болтах під пластиковою кришкою з вентиляційними прорізами - в тебе 9 позиція.
|
|
|
|
Yavik | Добавлено: 02.01.12, 11:23 | Сообщение # 5 |
Италофанат
В клубе с 04.12.11
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Tempra 1992
Объём, мощность и тип двигателя: 1,9 TDI 160 D1.000
Место парковки: Украина, Черниговская обл.
| Quote (zbir) силові діодні мостики з радіатором в мене також зовні генератора на 2 болтах під пластиковою кришкою з вентиляційними прорізами - в тебе 9 позиція. Да,точно так
|
|
|
|
юра84 | Добавлено: 02.01.12, 12:49 | Сообщение # 6 |
Член клуба
В клубе с 27.12.09
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: fiat tipo 91г.
Объём, мощность и тип двигателя: 1.4 160А1.046
Место парковки: Донецк
|
есть генераторы которые комплектуются 302 и 201 а есть 203 и 201 как то вот так.
|
|
|
|
fesunsa | Добавлено: 02.01.12, 13:21 | Сообщение # 7 |
Италолюбитель
В клубе с 31.08.10
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: фиат регата 1986
Объём, мощность и тип двигателя: 1,5
Место парковки: Золотоноша
| Скорее всего это разные комплектации так как на мой генератор стал именно 203
|
|
|
|
Lyuk56 | Добавлено: 02.01.12, 21:26 | Сообщение # 8 |
Италофанат
В клубе с 22.11.10
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Lancia Thema 1992г.в.
Объём, мощность и тип двигателя: 1999 №834с1
Место парковки: Днепродзержинск Украина
| У меня стоит генератор БОШ 90амперный.Внутренний подшипник тоже 203.Так что не расстраивайся,наверное так надо.
|
|
|
|
fesunsa | Добавлено: 02.01.12, 21:51 | Сообщение # 9 |
Италолюбитель
В клубе с 31.08.10
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: фиат регата 1986
Объём, мощность и тип двигателя: 1,5
Место парковки: Золотоноша
| А у меня Magnetti Marelli 45- амперный
|
|
|
|
zbir | Добавлено: 03.01.12, 01:27 | Сообщение # 10 |
Италофанат
В клубе с 17.01.11
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Tipo. 1989.
Объём, мощность и тип двигателя: 1.4/71 к.с., 160.A1.000
Место парковки: Львів Україна
| Quote (юра84) есть генераторы которые комплектуются 302 и 201 а есть 203 и 201 как то вот так. Я писав про 303 в моєму генераторі. Просто без потреби купляти лишню комплектацію. Тепер, хто прочитає дану інформацію, хоча б не буде спішити перед батька в пекло як я, а спочатку розбере генератор і буде напевне знати що робити далі. Хотілось би так думати.
|
|
|
|
Крома | Добавлено: 03.01.12, 13:54 | Сообщение # 11 |
Кандидат в ЧК
В клубе с 29.08.10
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Croma TURBO IE
Место парковки: Харьков
| Quote (zbir) Добратись до головок болтів вдалось тільки коли спиляв накидну під кутом сторону ключа до товщини приблизно 3 мм Надо сьемником пользоваться а не "изобретениями" страдать. Немножко правда нужен специфический. Что бы зацепил за корпус около подшипника и трехлапый. Капаем вдшкой, напрягаем, подогреваем феном и приржавевший подшипник снимаем. Болтики становяться на виду и проблем с ними уже нет. После удаления корозии все обратно собираеться очень легко.
Подшипники надо покупать когда свои увидишь. Привязка к модели генератора весьма условна и дает ошибки.
|
|
|
|
CreAtoR | Добавлено: 03.01.12, 23:59 | Сообщение # 12 |
Италоманьяк
В клубе с 14.06.11
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Ritmo 60L 1980
Объём, мощность и тип двигателя: 1,5 (138В3.048)
Место парковки: Одесса
| сто% 201 и 203, ММ 45 А, но другая компоновка: диодный мост и щетки снимаются с улицы, можно даже не снимать генератор, если позволит длина рук.
|
|
|
|
zbir | Добавлено: 04.01.12, 01:40 | Сообщение # 13 |
Италофанат
В клубе с 17.01.11
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Tipo. 1989.
Объём, мощность и тип двигателя: 1.4/71 к.с., 160.A1.000
Место парковки: Львів Україна
| Quote (Крома) Надо сьемником пользоваться а не "изобретениями" страдать. Немножко правда нужен специфический. Что бы зацепил за корпус около подшипника и трехлапый.
Під рукою двохлапий зйомник, корпус генератора силуміновий, вже перша година ночі. А на ранок машина була потрібна в робочому стані. Тому був вибраний безпечний шлях Мазоха для відкручування 2 болтів. З другим підходом заміню і передній підшипник і щітки.
|
|
|
|
Крома | Добавлено: 04.01.12, 04:28 | Сообщение # 14 |
Кандидат в ЧК
В клубе с 29.08.10
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Croma TURBO IE
Место парковки: Харьков
| Quote (zbir) Під рукою двохлапий зйомник, корпус генератора силуміновий, вже перша година ночі. А на ранок машина була потрібна в робочому стані Конечно силуминовый. Железные не встречались. Брать сьемником надо под сам подшипник в вентиляционные окна. Обратить внимание на вал куда упираеться сьемник. Там бывает шестигранная дырочка и сьемник вал в этом месте может раздать. Гайку шкива удобно отвичивать-завинчивать удерживая за сам ротор тисками. Можно и шкив ремнем захлестнуть и монтировочку вставить. "вже перша година ночі" это плохая организация ремонта, да и только. Подшипник в генераторе месяцами ноет.
|
|
|
|
Yavik | Добавлено: 04.01.12, 10:15 | Сообщение # 15 |
Италофанат
В клубе с 04.12.11
Возраст: загрузка...
Последний визит: загрузка...
Авто: Fiat Tempra 1992
Объём, мощность и тип двигателя: 1,9 TDI 160 D1.000
Место парковки: Украина, Черниговская обл.
| Quote (Крома) Там бывает шестигранная дырочка и сьемник вал в этом месте может раздать. Гайку шкива удобно отвичивать-завинчивать удерживая за сам ротор тисками. Шестигранная "дырочка" и служит для того, чтобы откручивать-закручивать эту гайку.Г-образным шестигранником держиш вал а накидным ключом откручиваеш гайку
|
|
|
|
|